Кръчма

Работа с двуколесен трактор (мотоблок) - практика

Вискяр

  • *
  • 1 695
  • 7
  • Работата никога не свършва!
    • Градина Вискяр
Тъй като получих подарък за рождения си ден, се налага да отворя тази тема: Работа с двуколесен трактор (мотоблок) - практика, теория, особености, проблеми.
Първо да го представя: Двуколесния ми трактор е Yanmar - 13,5 конски сили (на ръба на задължителната регистрация в КТИ от 10 киловата, може би и в Япония има такива изисквания), дизелов двигател с работен обем 751 кубически сантиметра. Скоростите са 3 предни + 1 задна, с умножаване по две. Фрезата се задвижва с верига (от разпределителната кутия) и има две скорости. Задвижването на фрезата е странично, а не централно - както е на по-маломощните модели, и вала на фрезата се държи на два  лагера, разположени отстрани. Има блокаж на диференциала и отделни спирачки на двете колелета - с тях се управлява завиването. Паленето е лесно - с бутон се изключва компресията и се върти с манивела. Само "газта" трябва да е на максимум. Охлаждането е водно - кондензорен тип. Тежи около 350 кг - ремаркето, с което го докарахме, си клекна на тампоните. Добре, че е оборудвано с някакви изключително пластични гуми, та обираха луфтовете по прекрасните ни пътища. Мотоблока е изключително маневрен.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=UlGUzVXy8Rc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=UlGUzVXy8Rc</a>

Ремъците и маслото на двигателя са сменени от предишния собственик. Има шум от лагера на перката на вентилатора. На контролното прозорче за нивото на маслото в разпределителната кутия ми се вижда, че има масло. Нивото на маслото при веригата не мога да видя, но видимо веригата се маже добре.
По японските форуми четох, че такива машини ги ползват по 40 години. На сайта на Yanmar не мога да намеря никаква информация. По Мрежата за този двуколесен трактор практически нищо не открих, докато не изписах Yanmar на японски и тогава се откри поне малко информация.
У нас практически няма никаква информация за двуколесни трактори. Дори някои вносители нямат и сайтове! Още живеят в 1992 година - с обяви по безплатни сайтове и единствено връзка с тях по телефона!
Добре, че намерих клип на внасящ в Русия двуколесни трактори Yanmar, където обясняваха начина на работа и че никога не се превключват скорости в движение. Задължително се отцепва двигателя от останалата част, и тогава се прави превключване. Дори на най-бързата скорост се постъпва така.
Прави ми впечатление, че бяга на ляво. Дори и когато се движи по равен път, макар тогава да е слабо самозавиването.
Вече успях да счупя една мотичка и да загубя друга.  :-[
Изглежда, че мотичките не са поставени правилно - от лявата страна обработката на почвата е по-качествена, и при еднократно минаване се получават вълни.
На засъхнал шопски чернозем се мръщи. На влажна почва влиза като в масло - пет годишна ливада от пирей я накълца без никакво усилие..

Мило

  • ********
  • 1 055
  • 20
Баси змея,със здраве и безаварийно да го ползваш.
Най мразим като копам да ми отскача мотиката от камик !

Gogo69

  • ****
  • 302
  • 5
  • Ако можеш да направиш добро - направи го!
Да ти е честито! Голямо улеснение е.

ivanovbg

  • *******
  • 804
  • 10
Честито!
Като гледам няма нужда и да го държиш - само си бачка. Не е лошо да го вържеш с едно въженце, та да не прескача при комшийките. :P

По-добре да сереш на метено, отколкото да метеш насрано!
От наръчника на младия майстор: Когато вече нищо друго не помага, седни и прочети инструкциите.

Вискяр

  • *
  • 1 695
  • 7
  • Работата никога не свършва!
    • Градина Вискяр
Благодарности, колеги!

След дъжда, разораването на целината започна. Зелено торене за тикви и дини.



петко б

  • *****
  • 456
  • 9
  • градина
Нещо много икономично го караш .Докато станат дините тази трева няма ли да е два метра ?

Вискяр

  • *
  • 1 695
  • 7
  • Работата никога не свършва!
    • Градина Вискяр
Няма време, а и няма смисъл. Ивиците с трева ще ги окося за зайците. Или ще ги скълцам по-късно за наторяване и увеличаване на хумуса.

Вискяр

  • *
  • 1 695
  • 7
  • Работата никога не свършва!
    • Градина Вискяр
Обработка на висока леха, с монтирани колове и система за напояване, с двуколесен трактор.
Демонтирах мотичките от едната половина на фрезата. Така работната ширина стана около 40 см и мога да обработя високата леха от едната страна. Почти няма събаряне на пръст във вадите и високата леха се запазва.



<a href="http://www.youtube.com/watch?v=C2OJWFYJ_fE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=C2OJWFYJ_fE</a>
« Последна редакция: 04, юни, 2016, 09:38 от Вискяр »

Вискяр

  • *
  • 1 695
  • 7
  • Работата никога не свършва!
    • Градина Вискяр
Re: Работа с двуколесен трактор (мотоблок) - практика
« Отговор #8 -: 19, февруари, 2017, 23:30 »
След смяна на лагер на вала на фрезата и семеринги от двете страни, дойде ред на решението за ширината на следата на колелетата.
Вече няма газене върху лехата, а само обкрачване.
След смяна на ляво с дясно колело  се постигна 1,25 м ширина на газене.