Кръчма

Местните храни, гладуващите, спасителите

Вискяр

  • *
  • 1 690
  • 7
  • Работата никога не свършва!
    • Градина Вискяр
Местните храни и гладуващите - наистина ли се помага при бедствие или спасителите реализират търговски инвазии? #SlowFood #ТърсиМестнаХрана

"Американецът, когото срещнах, е участвал в правата на животните и друга активност през 90-те години. Чувайки за моя проект, той ми каза следната история за последиците от хранителни помощи в Хаити, където той е работил в продължение на няколко години.

В средата на миналия век, Хаити произвеждали и консумирали собствен ориз. В един момент, тя дори изнася ориз като помощ. И тогава, след природно бедствие, тя започва да се наводнява с американски ориз, който е убил местното производство на ориз, както Хаити фермери не могат да се конкурират. Американският оризът се смила бял ориз с малко хранителна стойност, докато Хаити ориз е кафяв. Следователно ефектът от убиване местното производство е не само икономически, но директно и   хранителен. И по този начин, в уж решаване проблем е създаден още един, оставяйки хаитяни повече се нуждаят от мерки за справяне с недохранването.

Хранителна помощ не може да се мисли в дизюнкция от икономическата система, в която тя се осъществява. Както критици отдавна изтъкна, тя често е била построена на донор-базирани логика, което означава, че основната функция на хранителна помощ е да отговарят на нуждите на донори - например ориз или млечни производители - за разлика от нуждите на получатели. Както се очакваше обаче, риторика около хранителна помощ се фокусира върху получателите - техния глад, тяхната недохранването, тяхната бедност. Той е изобразяван като щедро дарение за справяне належаща нужда от населението получател.

Част от работата ми тук е да разгледаме ефектите на хранителна помощ - за промяна на местните пазари, един също се променя местните хранителни култури. Но анализиране на ефектите от помощ включва също така като критично око към разказа на липса. реално ли е? Дали е създал? Е то се постигнат ефективен напредък помощ? Дали това е резултат от по-голям системен проблем? Ако е така, как помощ се вмести в факторите, които създават необходимостта?

В случай на Хаити, помощ унищожен важен източник на храна и го заменя с празни калории. В един момент в цикъла, изгубените хранителни вещества ще трябва да бъдат възстановени, може би с повече помощ. Там, където има недохранване тя си има история и причина, все още на пазара на помощ се основава на косвения идеята, че недохранване, глад или бедност са стандартните състояния.

Когато мисля за разпределението на мляко за деца, това е интересно да се направи преглед на други храни, които изграждат, или биха могли да съставляват, начина им на хранене.


Идеята, че млякото е основен източник на калций е много почти непоклатима истина - вегани, които твърдят, че да им калций от бадеми или броколи често са изпълнени с съмнителни погледи. Същата вярата съществува в Мексико. Моите разговори с жени, са дали, че те са изложени на постоянен съобщението - от медицински специалисти и реклами - това мляко е необходимо източник на калций за тях и техните деца.

По ирония на съдбата, самата основа на мексиканска храна е мексиканска царевична питка, която е традиционно силно, богати на калций. В продължение на хиляди години, тортили са направени с процес, наречен nixtamalization, при което зърната на царевицата се накисват в луга решение за цял ден. След това житото се изплаква и земята и питки са направени с получената мокра маса. Nixtamilization драстично подобрява хранителния профил на царевица по няколко начина, сред които, чрез добавяне на калций. През последните десетилетия, традиционни tortillerias са били най-вече заменени от тези, които продават Maseca питки, марка, собственост на големия мексикански мултинационална Gruma. Преминаването от един Artesanal до промишлен процес доведе до тортиля, че е по-малко богати на калций. (Разбира се, хората са също започнаха да консумират големи количества от други продукти, избито от Big Ag - кокс, sabritas, и т.н. - никой от тях хранително гъста).

Един подход, който наистина ще бъде от полза на получателите ще бъде да се създадат и да се основава на съществуващата основа - и на основата тук е изключително богата. Състоянието на Чиапас всъщност получава името си от семената Чиа, друг калций електростанция. Изобилие от зеленчуци са също традиционно се отглеждат в milpas и се прибират в дивата природа, но консумацията им намалява. * Докато мляко и други промишлени храни се въведе в маргинални общности като хранителна помощ, традиционни хранителни системи се рушат от пазарните сили, които създаване на недохранени деца.

Той е на стойност като миг да помислят за последиците от разказ, който позиционира мляко като от съществено значение в контекст, в който тя не е традиционно консумирани.

Представете си, израстването на Запад. Имаш рядко, ако някога, се намира юка. Като възрастен, изведнъж започне да го видите навсякъде. Той е повишен в средната класа чрез реклами и грациозно, дадена на бедните, за да се гарантира тяхното здраве. Медицински персонал настояват, че майките абсолютно трябва да се хранят техните деца юка ежедневието. Тя ще изглежда, че до този момент в историята, нищо семейството си израснал или яде в продължение на поколения, нищо не можете да намерите в магазин расте, беше достатъчно храна, за да се гарантира, вашите деца ще бъдат добре нахранени.

Насърчаването на мляко е свързано с друг имплицитно разказ на липса. Много храни се казва, да бъдат здрави - някои са дори с надпис "суперхрани". За да позиционирате храна, колкото е необходимо, е нещо съвсем друго. Както мляко става все по-централно място в дискурса на общественото здраве и програми за социално подпомагане по целия свят, тя едва доловимо прави да се делигитимизират традиционни храни като възможен източник на храненето и здравето. Идеята може да бъде неартикулираното, но ясно: преди испанците да донесат своите крави и култура, дали имаше начин за децата в Чиапас да имат здрави кости и се развиват здравословно? За щастие за тях, Nestlé, Lala и други продължават своя доброжелателен кръстоносен поход."
http://crackinthesystem.org/

Хранителните помощи, в сегашното им мислене и реализиране, убиват местните храни и не спасяват гладуващите.